Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

CatShop
Ryevej 15
4180  Sorø
Tlf. 5786 2000
E-mail: CatShop@CatShop.dk
CVR-nummer: 15748036
Bank : 3409 - 00 12 29 05 94


Betaling

Du kan betale med kreditkort - Dankort - og der hæves
aldrig på dit kreditkort, før din ordre er afsendt på posthuset.

Du kan naturligvis også vælge bankoverførsel - men
vær opmærksom på, at det er det samlede beløb på
varekøbet plus forsendelsen, som skal overføres til
CatShops bankkonto samtidig med, at du afgiver
din ordre. Når din indbetaling er registreret på bankkontoen,
sendes varen/varerne.

Husk: Ved bankoverførsel kan der gå flere dage, før din
betaling er registreret på forretningens konto, hvis du sender en
ordre en fredag eller i weekenden. Det kan forsinke leveringen.

Bemærk at Forbrugerrådet anbefaler betaling med kreditkort,
fordi det er det sikreste for dig.

Levering

Det er nemt at handle i CatShop NetButik.
Kig i de menu-punkter, som interesserer dig,
vælg den eller de varer du ønsker at købe,
Læg dem i indkøbskurven og tryk på "læg i kurv"
De enkelte varepriser er incl. moms men
uden omkostninger til forsendelse.
Det totale beløb incl. forsendelse får du oplyst,
når du har trykket på "indkøbskurven".

Obs. Hvis du oplever, at it-programmet skriver
et mindre antal af en vare, end dét du har tastet ind,
skyldes det, at vi ikke har det ønskede antal på lager.

Der vil højst være en leveringstid på 3 arbejdsdage,
fra din ordre er modtaget og til den er afsendt - især hvis
du bestiller en eller flere varer en fredag eller i weekenden.
Alle ordre sendes med Post Danmark til alm. vægtbaseret porto.

Vi gør os stor umage for at pakke din ordre i så vægtbesparende
forsendelses-emballage, som muligt. Hvis it-systemet automatisk
har beregnet en højere porto, end hvad den faktiske porto bliver,
regulerer vi naturligvis portobeløbet ned på din faktura - før der
hæves på din konto, så du aldrig kommer til at betale for meget.

Ordrebekræftelse og besked om afsendelse     

Så snart du har købt en eller flere varer, modtager du
en email, som bekræfter din ordre. Du får naturligvis
også en mail, når din ordre er afsendt på posthuset.

Reklamationsret

Som forbruger giver købeloven dig 2 års reklamationsret.
Hvis en vare viser sig at have en fejl eller en mangel,
har du følgende muligheder.
1
Du kan få varen ombyttet med en fabriksny vare magen
til den, du købte.
Men hvis varen er udgået af produktion, det er en vare fra
menupunktet "Solister" (dvs. en restvare eller én, vi kun har
haft det ene eksemplar af), eller der ikke er flere på lager
hos hverken leverandør eller os, kan vi jo ikke bytte varen.
I så fald får du købsbeløbet tilbage.
2
Du kan også få et afslag i købsprisen, hvis der er tale om
en mindre mangel/ubetydelig fejl, som du kan acceptere,
fordi den ikke har nogen særlig betydning for brug eller
udseende. Men når det gælder guldstafferinger og bemalinger
på især Rosina Wachtmeisters krus og fyrfadstager, kan det
ikke regnes for en fejl eller mangel, hvis guldet er forsvundet
efter en tur i opvaskemaskine. Alle disse sarte varer leveres
altid med en særlig indlægsseddel, som gør opmærksom på,
at varen ikke tåler opvaskemaskine
3
Du kan også ophæve købet og få købsbeløbet retur, forudsat
at du leverer varen tilbage i væsentlig samme stand, som
den var ved købet.

Alle varer kontrolleres for fejl og mangler, før de omhyggeligt
pakkes sådan, at skader i forbindelse med forsendelsen forebygges.
Sker der alligevel en skade på en vare undervejs gennem Post
Danmarks system, skal du straks kontakte os. Send en mail (gerne
vedhæftet et foto af skaden på varen). Husk af oplyse dit telefonnummer,
samt hvornår du træffes på nummeret, så vi i fællesskab kan løse problemet.
Hvis det er muligt erstattes varen med en anden magen til - ellers får du
købsbeløbet for den ødelagte vare retur.

Fortrydelsesret     

Når du som forbruger handler på nettet, kan du ifølge den ny
Forbrugeraftalelov - gældende fra 13. juni 2014 - fortryde et køb
indtil 14 dage efter,du har modtaget den/de bestilte varer.

Giv besked inden 14 dage
Fortryder du købet af en, flere eller alle varer, bør du inden
fortrydelses-fristen på de 14 dage, utvetydigt meddele CatShop
din beslutning via en email. Gem en kopi af denne email og bed om,
at CatShop bekræfter modtagelsen.

Returnering

Senest 14 dage efter du har meddelt CatShop, at du vil bruge din
fortrydelsesret, skal du returnere den/de varer, som du har fortrudt
købet af. Portoen for at returnere varen/varerne med Post Danmark
skal du selv betale.
Købsbeløb samt udlæg for returporto refunderes og indsættes på
din bankkonto, når CatShop enten har modtaget dokumentation for,
at varen/varerne er afsendt (få en kvittering på posthuset) eller har
modtaget varen/varerne. Husk derfor også at oplyse din banks
registreringsnummer og dit kontonummer.
Hvis du har købt flere varer og fortryder købet af en eller et par varer,
får du refunderet den del af portoen, som relaterer sig direkte til den
eller de varer, som du returnerer. Det betyder, at du kun får refunderet
portoen for den eller de returnerede varer - ikke hele det oprindelige
portobeløb.

Du har ansvaret for vare/varer
Når du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen/varerne, mens du
har den/dem, under tilbagesendelsen og indtil den/de er kommet retur
til CatShop. Det betyder, at varen/varerne som udgangspunkt skal fremstå
som ny og ubrugte ved tilbageleveringen, så den/de uden videre kan
sælges til en anden kunde.
Hvis varen er blevet skadet eller forsvinder under transporten med Post
Danmark, må du forvente at skulle betale for værdiforringelsen. Derfor
er det vigtigt, at du sikrer dig, at varen/varerne er forsvarligt emballerede,
når du sender den/dem retur til CatShop.
Hvis en vare vurderes til at være så skadet, at den er værdiløs, er du
ikke berettiget til at få dine penge tilbage.

Vær også forsigtig med evt. original-emballage
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du vil benytte din fortrydelsesret, skal du
behandle varen/varerne lige så forsigtigt, som hvis du stod med den/dem
i en fysisk butik. Du må naturligvis gerne åbne en vares egen emballage
for ordentlig at kunne se og vurdere varen. Men gør det med stor forsigtighed,
da en vares original-emballage i mange tilfælde har stor betydning for gensalg
af varen. Det gælder f.eks. Rosina Wachtmeisters krus, fyrfadstager og figurer
samt alt porcelæn og alle kattefigurer, som leveres i specielle og ofte meget
flotte gaveæsker. Disse typer emballage skal du passe på ikke at ødelægge
eller smide væk, fordi det forringer varens værdi betydeligt ved et evt. gensalg,
når der i varebeskrivelsen på hjemmesiden står, at varen leveres i gaveæske.

Disse regler om nethandel, rettigheder, pligter og ansvar alle forbrugere har,
kan du læse i den ny Forbrugeraftalelov på www.forbrug.dk


Link til fortrydelsesformular her.

Persondatapolitik

Dine personlige oplysninger - dvs. navn, adresse,
telefonnummer, email-adresse, bankoplysninger osv.
som du afgiver ved køb i CatShop NetButik, bruges
udelukkende til at ekspedere din ordre og din betaling.
Vi betragter dine oplysninger som strengt fortrolige,
og de videregives aldrig til andre.
Vi kontakter dig heller ikke uopfordret.

Hvis du vil holdes orienteret om de nyheder, som jævnligt
kommer hjem, så tilmeld dig "Nyhedsbrevet" på hjemmesiden.

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19 september 2017 af Michael Weidinger