Reklamationsret

Som forbruger giver købeloven dig 2 års reklamationsret.
Hvis en vare viser sig at have en fejl eller en mangel,
har du følgende muligheder.
1
Du kan få varen ombyttet med en fabriksny vare magen
til den, du købte.
Men hvis varen er udgået af produktion, det er en vare fra
menupunktet "Solister" (dvs. en restvare eller én, vi kun har
haft det ene eksemplar af), eller der ikke er flere på lager
hos hverken leverandør eller os, kan vi jo ikke bytte varen.
I så fald får du købsbeløbet tilbage.
2
Du kan også få et afslag i købsprisen, hvis der er tale om
en mindre mangel/ubetydelig fejl, som du kan acceptere,
fordi den ikke har nogen særlig betydning for brug eller
udseende. Men når det gælder guldstafferinger og bemalinger
på især Rosina Wachtmeisters krus og fyrfadstager, kan det
ikke regnes for en fejl eller mangel, hvis guldet er forsvundet
efter en tur i opvaskemaskine. Alle disse sarte varer leveres
altid med en særlig indlægsseddel, som gør opmærksom på,
at varen ikke tåler opvaskemaskine
3
Du kan også ophæve købet og få købsbeløbet retur, forudsat
at du leverer varen tilbage i væsentlig samme stand, som
den var ved købet.

Alle varer kontrolleres for fejl og mangler, før de omhyggeligt
pakkes sådan, at skader i forbindelse med forsendelsen forebygges.
Sker der alligevel en skade på en vare undervejs gennem Post
Danmarks system, skal du straks kontakte os. Send en mail (gerne
vedhæftet et foto af skaden på varen). Husk af oplyse dit telefonnummer,
samt hvornår du træffes på nummeret, så vi i fællesskab kan løse problemet.
Hvis det er muligt erstattes varen med en anden magen til - ellers får du
købsbeløbet for den ødelagte vare retur.