• Fragt fra 39,- Fri fragt (GLS) over kr. 350,-
  • MobilePay. Levering 2-3 dage.
  • 30 dages fortrydelsesret

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger fra 19. Maj 2022

Weidinger – CatShop
Enkeltmandsvirksomhed
Lorupvej 28
4180  Sorø
Tlf. 5786 2000
E-mail: CatShop@CatShop.dk
CVR-nummer: 20553898
Bank : 3306- 3306500031

Betaling

Du kan betale med kreditkort/mobilepay og der hæves aldrig på dit kreditkort (men beløb reserveres straks hvis du betaler med et internationalt betalingskort), før din ordre er afsendt. Vi tager ikke kortgebyrer. Du kan naturligvis også vælge bankoverførsel - men vær opmærksom på, at det er det samlede beløb på varekøbet plus forsendelsen, som skal overføres til CatShops bankkonto samtidig med, at du afgiver din ordre. Når din indbetaling er registreret på bankkontoen, ekspederes din ordre. Husk: Ved bankoverførsel kan der gå flere dage, før din betaling er registreret på forretningens konto, hvis du sender en ordre en fredag eller i weekenden. Det kan forsinke leveringen. Bemærk at Forbrugerrådet anbefaler betaling med kreditkort, fordi det er det sikreste for dig. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort (Mastercard/Visa/Visa Elektron), reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betaler du med MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.

Kunden accepterer, at der ved betaling med internationale betalingskort eller MobilePay sker en reservation af købsbeløbet på kundens konto, indtil betaling sker.

Levering

Det er nemt at handle i CatShop NetButik. Kig i de menupunkter, som interesserer dig, vælg den eller de varer du ønsker at købe, læg dem i indkøbskurven og tryk på "læg i kurv". De enkelte varepriser er inkl. moms men uden omkostninger til forsendelse. Det totale beløb inkl. forsendelse får du oplyst, når du har trykket på "indkøbskurven". Der vil være en ekspeditionstid på 1 til 2 hverdage fra din ordre er modtaget og til den er afsendt. Normalt vil ordre som er modtaget inden kl 22, være afsendt næste hverdag. Den faktiske leveringstid fra bestilling til du modtager dine varer vil være 2 til 4 hverdage.

CatShop har fragt aftale med GLS og Postnord. Fragten beregnes ud fra vægten af de bestilte varer og emballage. Fragtmetoden og priserne vises ved betalingssystemet.

Fragtpriser GLS Pakke-Shop:

0-5 kg = 39 kr
5-10 kg = 55 kr
10-15 kg = 66 kr
15-20 kg = 78 kr

Fragtpriser GLS Udbringning Privat:

0-1 kg = 50 kr
1-5 kg = 60 kr
5-10 kg = 113,40 kr
10-25 kg = 156,60 kr
25-30 kg = 187,20 kr

Fragtpriser GLS Udbringning Erhverv:

0-1 kg = 45 kr
1-5 kg = 57 kr
5-10 kg = 74 kr
15-20 kg = 133 kr
20-25 kg = 159 kr
25-30 kg = 193 kr

Fragtpriser PostNord Pakke-Shop:

0-2 kg = 55 kr
2-5 kg = 65 kr
5-10 kg = 85 kr
10-20 kg = 125 kr

Fragtpriser PostNord Udbringning:

0-2 kg = 69 kr
2-5 kg = 89 kr
5-10 kg = 109 kr
10-20 kg = 149 kr

Dog vil ordre hvor varekøbet overstiger 350 kr inkl. moms, blive sendt fragtfrit med GLS. Vi gør os stor umage for at pakke din ordre i så vægtbesparende forsendelses-emballage, som muligt. I så stort omfang det er muligt, anvendes biologisk nedbrydelige materialer. I særlige tilfælde kan din ordre blive pakket i flere pakker (koli). Du vil altid få besked herom, når vi sender mail med tracking oplysninger.

I CatShops Onlinebutik leveres kun til Danmark. Hvis du ønsker at få sendt dine varer til andre lande, bedes du kontakte os telefonisk eller pr. mail.

Ordrebekræftelse og besked om afsendelse     

Så snart du har købt en eller flere varer, modtager du en email, som bekræfter din ordre. Du får naturligvis også en mail, når din ordre er afsendt med GLS/Postnord.

Alle varer kontrolleres for fejl og mangler, før de omhyggeligt pakkes sådan, at skader i forbindelse med forsendelsen forebygges. Sker der alligevel en skade på en vare undervejs gennem GLS/PostNords system, bedes du straks kontakte os. Send en mail vedhæftet et foto af skaden på varen. Husk af oplyse dit telefonnummer, og hvornår du træffes på nummeret, så vi i fællesskab kan løse problemet. Hvis det er muligt, erstattes varen med en anden magen til -ellers får du købsbeløbet for den ødelagte vare retur.
Kontakt os altid hvis der er problemer med din ordre (levering, fejl/mangler, ønske om fortrydelse, anvendelse eller andet). Vi ønsker du skal være glad og tryg ved at handle hos os, og løser problemer sammen!


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Weidinger - Catshop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på shop-weidinger.dk er Michael Weidinger (catshop@catshop.dk).

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: catshop@catshop.dk

Fortrydelsesret

Du kan inden for 30 dage, efter du har modtaget dine varer, fortryde dit køb, når du handler hos os som forbruger. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Shop-weidinger.dk betaler returfragt, og sender dig en postlabel så du kan sende varen/varerne retur.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør os opmærksom på at du ønsker at fortryde dit køb ved at udfylde fortrydelsesformularen eller ved at sende en mail til catshop@catshop.dk Så snart vi modtager den, tager vi kontakt til dig.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Returnering

Når du har meddelt Shop-weidinger.dk, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt eller inden for 14 dage til: CatShop, Lorupvej 28, 4180 Sorø.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Husk vi sender dig en post label til returnering. Hvis du ikke benytter vores returlabel, skal du selv betale for at pakken returneres.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

CatShop
Lorupvej 28
4180 Sorø

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Michael Weidinger, tlf: 57862000, email catshop@catshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

CatShop
Lorupvej 28
4180 Sorø
e-mail: catshop@catshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


 

 

Handelsbetingelserne er opdateret den 01-01-2024